تبلیغات
هنر فیزیوتراپی - لاغری با ورزش

هنر فیزیوتراپی

فیزیوتراپی هنری ترین روش پیشگیری و درمان بیماریها

جمعه 1 آبان 1394

لاغری با ورزش

نویسنده: فیزیوتراپیست مجید داستانی   طبقه بندی: زیبایی و لاغری، 


 

 

 

لاغر شدن روش های مختلفی دارد :


هر کسی می تواند طبق شرایط بدنش یکی از این رژیم های غذایی را در پیش گیرد. برای برخی از افراد بسیار مهم است که در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید این مقاله را بخوانید.

هر سه ساعت غذا بخورید و آخر هفته های جلوی تلویزیون استراحت کنید و لاغر شوید.

 

تمرین ورزشی

 

از اول تا آخر هفته ورزش های پرتحرک همچون ایروبیک انجام دهید. ورزش هایی همچون پیاده روی تند، دویدن یا دوچرخه سواری را هر روز به مدت ۳۰ دقیقه صبح و بعدازظهر انجام دهید. سپس حرکات زیر را به آن اضافه کنید:

 

روزهای زوج:

شنبه، دوشنبه و چهارشنبه

 

۱۵ حرکت شنا (روی زمین)

۲۰ وزنه ۲.۵ کیلوگرمی برای پشت بازو. صاف و کشیده بایستید. آرنج های خود در پهلو نگهدارید، بازوها را به بالا خم کنید و وزن وزنه را روی شانه های خود بیندازید. سپس پایین بیاورید.

۲۰ وزنه ۲.۵ کیلوگرمی برای عضله سه سر. ۹۰ درجه به سمت زمین خم شوید و وزن خود را روی ران هایتان بیندازید. بازوها را در پشت سر به هم قفل کنید و بکشید. سپس از پشت به سمت ران پایین بیاورید.

۲۰ وزنه یک کیلوگرمی در بالا و کنار شانه ها. بازوهای خود را صاف کنید. دست ها (وزنه ها در دست) را به اندازه شانه بالا و سپس پایین بیاورید. همین کار را در کنار پهلوها تکرار کنید.

۲۰ وزنه یک کیلوگرمی برای ماهیچه دالی (که دست و بازو را بالا می آورد). پاها را جفت کنید و با زاویه ۹۰ درجه به جلو خم شوید. وزنه را در دست بگیرید، دست ها را به پهلو باز کنید. به ارتفاع شانه بالا ببرید و دوباره پایین بیاورید.

 

 

 

روزهای فرد:

یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه

 

۲۰ حرکت چمباتمه. صاف بایستید. پاها را به عرض شانه باز کنید. باسن را عقب بدهید و زانوها را خم کنید تا زمانی که ران شما موازی کف زمین بشوند. دوباره صاف بایستید.

۲۰ حرکت پا. روبه روی پله یا یک نیمکت بایستید. یک پا را روی پله قرار دهید و هم زمان زانوی پای دیگر را به سمت داخل شکم بالا بیاورید. سپس پا را زمین بگذارید.

۱۵ حرکت ماهیچه پشت پا. نیم تنه خود را ثابت نگه دارید. پنجه پا را بالا و پایین بیاورید.

۴۰ حرکت دوچرخه. روی کمر دراز بکشید. زانوها را خم کنید و به هم بچسبانید. انگشتان را پشت سر به هم بچسبانید. شانه های خود را از زمین بلند کنید و با پا حرکت دوچرخه بزنید. همزمان، ساعد دست خود را روی زانوی مخالف به حالت ضربدری حرکت دهید.

۲۰ حرکت بلند شدن. روی کمر روی زمین دراز بکشید. شانه را حدود سه سانتی متر از روی زمین بلند کنید. سپس سه سانتی متر دیگر و دوباره سه سانتی متر دیگر و دوباره به پایین بازگردید.

 

رژیم غذایی

 

ورزش صبحگاهی را باید با معده خالی انجام دهید. یک ساعت پس از ورزش، صبحانه میل کنید و پس از آن هر سه ساعت یکبار یک میان وعده یا وعده غذایی کوچک داشته باشید. هر وعده غذایی باید به اندازه کف دست و حاوی پروتئین، کربوهیدرات و فیبر باشد.

 

سعی کنید هر روز ۸ لیوان آب بنوشید و هر روز قرص های مولتی ویتامین مصرف کنید.

 

انتخاب غذا

 

پروتئین: گوشت بوقلمون، مرغ، انواع ماهی، سفیده تخم مرغ، توفو، لوبیا، پنیر محلی یا پاستوریزه کم چرب و ماست

 

کربوهیدرات نشاسته دار: سیب زمینی شیرین، سیب زمینی، جو دوسر، کوس کوس، برنج قهوه ای، جو، بلغور، غلات فیبردار، ذرت و نخودفرنگی

 

 

 

کربوهیدرات فیبردار: بروکلی، کدو سبز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، اسفناج، کاهو، سیب، توت فرنگی، پرتقال، هلو و گلابی

 

روزهای جمعه می توانید استراحت و هر چه دوست دارید، میل کنید

 


نظرات() 
foot complaints
شنبه 18 شهریور 1396 10:14 ق.ظ
Hi there mates, nice post and good urging commented
at this place, I am really enjoying by these.
Foot Problems
سه شنبه 17 مرداد 1396 03:07 ق.ظ
Hello, i think that i saw you visited my weblog thus i came to “return the favor”.I am attempting to
find things to enhance my site!I suppose its ok to
use a few of your ideas!!
how to stop a foot pain
یکشنبه 18 تیر 1396 04:35 ق.ظ
Hello i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read this article i thought i could also create comment due to this sensible post.
soggyoutdoors162.jimdo.com
سه شنبه 2 خرداد 1396 07:10 ب.ظ
Wow that was odd. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn't appear.
Grrrr... well I'm not writing all that over again. Anyhow, just wanted to say wonderful blog!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :